Από το blog https://playtivity.gr/about/ της παιδαγωγού- Εμψυχώτριας Μαρίας Λαγωνίκα
Η ζωή είναι γεμάτη θορύβους…τους καταγράφουμε ακόμα και αν δεν τους δίνουμε σημασία. Η πόρτα που τρίζει, ένα παραθυρόφυλλο που χτυπάει, η βουή του δρόμου… Θέλεις να παίξουμε μαζί τους;
🙂 Απλές ασκήσεις για να ξεναγήσετε τα παιδιά στον υπέροχο κόσμο της γιόγκα . Μπορείτε να γυμναστείτε μαζί! (προτείνει η κα Στέλλα Ζωντανού)
Αινίγματα :Ας φτιάξουμε οικογενειακές ρουτίνες παιχνιδιών με ένα βάζο με Αινίγματά!
Από το blog www.playtivity.gr της παιδαγωγού- Εμψυχώτριας Θεατρικής Αγωγής Μαρίας Λαγωνίκα
Από το blog www.playtivity.gr της παιδαγωγού- Εμψυχώτριας Θεατρικής Αγωγής Μαρίας Λαγωνίκα
- Από την Σοφία Καφούρου – εκπαιδευτικός ελληνικής γλώσσας & σχολικής μελέτης στα ΚΔΑΠ Π.Φαληρου.
10 ψυχοκινητικά παιχνίδια εσωτερικού για παιδιά.
Ποιός θα γελάσει πρώτος;
Οι διαταγές του καπετάνιου!
Που είμαι;
Βρες τι είμαι;
Βρίσκω το χρώμα!
Ακολουθώ τα παλαμάκια.
Ο Πασχάλης είπε!
Σιγά και δυνατά.
Κόκκινο Φανάρι, Πράσινο Φανάρι.
Ποιός έκλεψε το αυγό!
Ζωρζέτα Σκαφίδα, Θεατρολόγος
Οι παρακάτω δραστηριότητες έχουν σκοπό να ψυχαγωγήσουν τα παιδιά με στόχο την ανάπτυξη της φαντασίας, της λεκτικής και σωματικής έκφρασης, της παρατηρητικότητας και της μνήμης, όπως γίνεται και στο θεατρικό παιχνίδι. Καλή διασκέδαση!
Το παιχνίδι αυτό παίζεται σε ζευγάρια. Ο ένας είναι το αυτοκίνητο και ο άλλος ο οδηγός. Το αυτοκίνητο έχει κλειστά τα μάτια και κινείται στοχώρο από το παλαμάκι του οδηγού που το κατευθύνει. Ξεκινάει με αργό ρυθμό και στη συνέχεια αυξάνεται η ταχύτητα. Το αυτοκίνητο δεν πρέπει να ακουμπήσει πουθενά στον χώρο.
Το παιχνίδι αυτό παίζεται με όσα άτομα θέλουμε. Τα παιδιά γίνονται δημοσιογράφοι και παίρνουν συνέντευξη από τα υπόλοιπα άτομα της οικογένειας με όποιο θέμα επιλέξουν, που το παρουσιάζουν κατόπιν σε ραδιοφωνικές ή τηλεοπτικές εκπομπές.
Παρουσιάζουμε στα παιδιά εικόνες , ποστερ, ή διάφορους πίνακες ζωγράφων με σκηνές, γεγονότα κλπ. Τα παιδιά με τη βοήθεια υλικών που έχουμε ήδη στο σπίτι προσπαθούν να ζωντανέψουν την εικόνα που διάλεξαν, αναπαριστάνοντας τη στάση, την έκφραση, το χώρο, την εποχή της εικόνας.
Βάζουμε στο επίκεντρο μια καρέκλα . Το παιδί σηκώνεται και κάθεται στην καρέκλα. Στη συνέχεια δίνουμε μια συνθήκη π.χ. η καρέκλα είναι βρεγμένη, καίει, είναι άνετη, χοροπηδάει και βλέπουμε πως αντιδράει ή πως το δείχνει.
Δημιουργούμε έναν κύκλο, έχοντας μια μπάλα που θα είναι η «καυτή πατάτα» πρέπει γρήγορα να πηγαίνει από τον έναν στον άλλον για να μην «καούμε». Το παιδί πριν πετάξει τη μπάλα μπορεί κάθε φορά να λέει και μια λέξη από κατηγορία που θα έχουμε ορίσει από πριν. Για παράδειγμα φρούτα , χρώματα, φυτά.
Το παιδί περπατάει στο χώρο σε ακανόνιστες πορείες και αλλάζοντας κατεύθυνση. Όταν σταματήσει η μουσική μένει ακίνητο. Τότε ο γονιός λέει ένα σημείο του σώματος ή του χώρου και θα πρέπει πολύ γρήγορα, να ακουμπήσει αυτό το σημείο. Ξεκινάει πάλι η μουσική και συνεχίζουμε. Το παιχνίδι ξαναπαίζεται με την αλλαγή ρόλων.
7. Καθρέπτης
Ένα άτομο έρχεται κάθε φορά στο κέντρο του χώρου και εκτελεί μία σειρά από κινήσεις. Οι υπόλοιποι μιμούνται με ακρίβεια τις κινήσεις του.Επιπλέον μπορεί να δείξει κάποιον ήρωα από το αγαπημένο του παραμύθι προσθέτοντας ακόμα και λόγια.
Δίνουμε στα παιδιά μερικές λέξεις που θα πρέπει να συμπεριληφθούν στην ιστορία, όπως για παράδειγμα :
Εμείς καταγράφουμε την ιστορία τους σε ένα χαρτί και στην συνέχεια την διαβάζουμε όλοι μαζί. Η δραστηριότητα αυτή μπορεί να εξελιχθεί καθώς το παιδί μπορεί και την δραματοποιήσει με την βοήθεια των γονιών του.
Για τη συγκεκριμένη δραστηριότητα προτείνω την μουσική του Σταμάτη Σπανουδάκη «Κύματα». Παροτρύνουμε το παιδί να κλείσει τα μάτια του και να μείνει σιωπηλό. Αφού χαλαρώσει του λέμε πως πρέπει να νιώσει ότι είναι κύμα και θα πρέπει να κινεί το σώμα του όπως εκείνο πιστεύει σύμφωνα με την ένταση και τον ρυθμό της μελωδίας. Φυσικά μπορούν να συμμετέχουν και οι γονείς. Καλή άσκηση για χαλάρωση.
Γράφουμε σε χαρτάκια διάφορα ζώα. Στη συνέχεια τα δίνουμε στο παιδί και καλείται να δείξει με παντομίμα όποιο ζώο επιλέξει από τα χαρτάκια κάθε φορά. Οι γονείς θα πρέπει να μαντέψουν ποιο ζώο κάνει ο παιδί.
https://m.facebook.com/groups/1375272232796763?view=permalink&id=2611485489175425
ΟΔΗΓΙΕΣ: Ανοίξτε 2 κάρτες κάθε φορά κλικάροντας τες. Εάν οι κάρτες που άνοιξαν περιέχουν τον ίδιο χαρακτήρα, μένουν ανοικτές, διαφορετικά ξανακλείνουν. Ξαναπροσπαθήστε. Το παιχνίδι λήγει όταν έχουν συνδυαστεί όλες οι όμοιες κάρτες. Καλή επιτυχία! Από το blog της νηπιαγωγού Νίκης Γκάτσου ΝΤΕΤΕΚΤΙΒ ΤΗΣ ΤΕΧΝΗΣ
https://learningapps.org/display?v=pdafhhxkc20
https://learningapps.org/1465266
https://www.facebook.com/100005234225010/videos/1397934623724332/
Κοτοπουλάκια – 12 κομμάτια
https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=12b428d7ac5d
Κουνελάκια – 12 κομμάτια
https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=3200e3b76a3c
https://www.youtube.com/watch?v=atNZ4O5iuho
Πασχαλινά καλαθάκια από χαρτί
https://www.youtube.com/watch?v=bcq6AhQMqcQ
Κούκλες με πασχαλινές φιγούρες από χαρτί
https://www.youtube.com/watch…
Κουνελάκια με λωρίδες χαρτιού
https://www.youtube.com/watch?v=1mb0WpZz2mk
Κουνελάκια με χάρτινα ρολά
https://www.youtube.com/watch…
• Από τη Σοφία Καφούρου – εκπαιδευτικός ελληνικής γλώσσας & σχολικής μελέτης στα ΚΔΑΠ Π.Φαληρου
Χάρτινη αλατιέρα https://parentsgo.kidsgo.com
10 παιχνίδια για να φτιάξετε στο λεπτό μαζί με τα παιδιά :
ποδοσφαιράκι
μπαλονόφατσες
λαβύρινθος
ηλεκτρική κουζίνα
περιστρεφόμενος δίσκος
θέατρο σκιών
ντραμς
κινούμενο πρόσωπο
εργοτάξιο
παιχνίδι στόχου
Από την Ειρήνη Κουνή – Νηπιαγωγός στα ΚΔΑΠ Π.Φαληρου
http://www.vivliaserodes.gr/paidia/
και ανοιξιάτικα!
• Από την Κατερίνα Θεοδωρίδου Γιολασιγμάζη